In de keuken

Minder suiker bij Albert Heijn

Minder suiker bij Albert Heijn

Zoals jullie een tijdje terug al lazen wil ik eigenlijk de stap zetten naar minder suiker / suikervrij. In alle eerlijkheid ben ik het wel voor me uit aan het schuiven, want ondanks het verhaal van Liesbeth over hoe zij 80% suikervrij leeft en alle info van Judith en Bianca, ben ik er nog niet aan toe. Het is een combinatie van pure gemakzucht en een man van wie het niet hoeft.

Gelukkig wordt er soms met je meegedacht, ik ben natuurlijk niet de enige die op een zo makkelijk mogelijke manier, een stuk minder suiker binnen wil krijgen. Daar speelt Albert Heijn goed op in!

100 eigen merk producten 250 miljoen suikerklontjes lichter

Minder suiker bij Albert Heijn

Albert Heijn reduceert suiker en introduceert Friswijzer

In 2017 zal Albert Heijn 250 miljoen minder suikerklontjes gebruiken in eigen merk producten. Om stap voor stap suiker te reduceren selecteerde Albert Heijn honderd eigen merk producten die vaak door gezinnen worden gekocht. In producten zoals yoghurt, vla, ketchup en koekjes wordt suiker tussen de 10 en 40% gereduceerd. Ook worden er de komende weken nieuwe producten toegevoegd, zoals AH Griekse yoghurt voor kinderen, een variant zonder toevoeging van suiker en AH 100% fruittoetje.

Bewuster kiezen

Informatie zoals de hoeveelheid suiker en de wijze van zoeten worden steeds relevanter voor klanten. Frisdrank kan veel suiker en dus veel calorieën bevatten. Om klanten daarvan bewust te maken, laat de Friswijzer bij het schap in een oogopslag zien hoeveel calorieën de frisdrank bevat. De kleuren van geel (geen suiker) tot donker oranje (hoog in suiker) geven aan hoeveel calorieën en suikers er in frisdrank zitten. Klanten kunnen ook zien op welke wijze de drank gezoet is: met suiker, met gebruik van kunstmatige zoetstoffen of door het toevoegen van zoetstoffen van natuurlijke oorsprong.

“Steeds meer consumenten gaan bewuster met suiker om. Daarom heeft Albert Heijn zijn assortiment onder de loep genomen en zijn we gestart met een flinke suikerreductie”, aldus Marit van Egmond, directeur merchandising & sourcing Albert Heijn. “De eerste stap die we zetten is een suikerreductie van 10 tot 40% in meer dan honderd populaire eigen merk producten. De vernieuwde producten liggen eind 2016 in de schappen. Eind 2017 zijn deze producten hierdoor tweehonderdvijftig miljoen suikerklontjes lichter. En dat is pas het begin. Ook introduceren we a.s. maandag bij het frisdrankschap de Friswijzer. Met duidelijke informatie over de hoeveelheid suiker, wijze van zoeten en calorieën.”

In het schap vind je ook nieuwe varianten dranken zoals bruisend water met smaak waaronder een aardbei/munt en een bloedsinaasappel variant. Het suikergehalte in eigen merk frisdrank zal de komende jaren ook stap voor stap worden verlaagd met minimaal 10 procent.

Reacties

reacties

Marjo

I ♥ my boys and girl, Family, Ice cream, Books, Crochet, Bows, Rainbows, Pink, Angels, Ribbons, Sweet Songs, CupCakes & Pie, Strawberries & Raspberries, New Shoes & New Bags, My Kitchen & Vintage,To laugh & To cry from joy, Beads.

Misschien ook leuk

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.