Met het concept koffietafelboek heb ik niet meteen heel veel. Ik bedoel; ik denk letterlijk en ik denk in plaatjes. In mijn huis staat geen koffietafel en er is geen prachtig jaren (19)20 gezelschap, die tijdens de koffietafel het nieuw koffietafelboek van designstudio Marcel Wolterinck er even bij pakt. Als een klein meisje denk ik daar altijd aan; mensen in dure jurken, met een decadent koffietje met bonbons. Eén heup tegen de koffietafel en nonchalant bladerend door het fotoboek.
Ik word wél graag geïnspireerd, ook qua interieurstyling. Mooie beelden op mijn netvlies, zijn altijd goed. Daarom spreekt dit boek van Wolterinck me aan. Vandaar dat ik hem met jullie deel. In Designing Your World presenteert Wolterinck achttien projecten. Van het interior design van een superjacht en luxe privéhuizen, tot de styling van een wonderschoon vakantiehuis in Uruguay.
Ook de nieuwste, door Wolterinck ontworpen producten voor gerenommeerde merken tot de inrichting van schitterende tuinen zie je in dit boek. Het nieuw koffietafelboek van designstudio Marcel Wolterinck komt inclusief een apart boekje met ontwerptekeningen, plattegronden en achtergrondinformatie over het ontwerpproces. Designing Your World is uitgevoerd met linnen band en marmer op snee.
Multidisciplinaire ontwerpen
De high-end ontwerpstudio van Marcel Wolterinck, een van Nederlands toonaangevende designers, maakt sinds jaar en dag indruk met ontwerpen voor interieurs, exterieurs en tuinen voor particuliere en zakelijke klanten wereldwijd. Wolterinck schept voor iedere opdrachtgever een unieke wereld.
Wolterinck bestaat uit een 1500 m2 tellende woonwinkel en een multidisciplinaire designstudio in Laren. In de studio bevinden zich maar liefst zeven disciplines onder één dak: Architecture, Interior, Styling, Art, Garden, Product en Store.
Naast creative director Marcel Wolterinck werken er architecten, maar ook interieurarchitecten en designers, stylisten en tuinarchitecten; in feite alle disciplines die voor een totaalconcept noodzakelijk zijn. Die totaalconcepten en de aanwezige aandacht voor de relatie tussen binnen en buiten, maken Wolterinck uniek in zijn soort.
Koffietafelboek
Om nog even terug te komen op de term koffietafelboek. Googlen leverde dit op:
Koffietafelboek – (Eng. coffeetable-book; sinds 1962), luxueus uitgegeven boek met bijvoorbeeld veel foto’s, dat men op de salontafel legt om ermee te pronken. In de loop van de jaren tachtig gevormde term. Mogelijk betekende het aanvankelijk ‘boek dat te groot is om in een normale boekenkast te passen’.
En dat luxueus in combinatie met pronken, brengt mij in mijn hoofd terug naar het beeld wat ik in het begin van dit artikel beschreef. Heerlijk!
❥ Een boek van €85,00 is misschien voor de meesten niet iets dat je zomaar even aanschaft. Het is wél een mooi cadeau-idee voor wanneer je geïnspireerd wilt worden én weer eens niet weet wat je voor je verjaardag vragen moet.
Nog niet verschenen – reserveer een exemplaar Beschikbaar op 24-03-2020 |