De nieuwste trends binnen marketing
Inspiratie Lifestyle Zakelijk

De nieuwste trends binnen marketing

In de huidige zakenwereld is het als bedrijf belangrijk om te blijven innoveren en relevant te blijven. De nieuwste trends binnen de marketing wereld spelen hier een cruciale rol in. Denk hierbij aan social media. In deze blog delen wij hoe jouw bedrijf zichtbaar kan zijn en blijven in deze steeds veranderende markt.

Persoonlijke aandacht

Mensen willen gezien worden door jouw bedrijf en daarom is persoonlijke aandacht ook zo belangrijk. Op deze manier laat je je klanten speciaal voelen en ontwikkel je een sterke vorm van contact.

Met behulp van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van data, kun je onderzoek doen naar en inzicht krijgen in je doelgroep. Zo kom je meer te weten over het gedrag van klanten, maar ook in wat hun behoeften zijn. Je kunt hier als bedrijf vervolgens op inspelen door content te creëren die precies aansluit bij je doelgroep.

tony chocolony bedrukken relatiegeschenk - nieuwe trends in marketing

Als je een klant hebt die van chocolade houdt of zich bezighoudt met duurzaamheid, kun je een doosje Tony’s Chocolonely bedrukken met jouw bedrijfslogo en hun bedrijfslogo. Door zoiets cadeau te doen, laat je zien dat je om je klanten geeft en voelen ze zich daadwerkelijk gezien en gehoord. De klantenbinding wordt op deze manier alleen maar beter, waardoor klanten sneller loyaal zullen blijven aan jouw bedrijf.

Social media

Social media komt steeds meer op en is inmiddels een onmisbaar element binnen marketing en merkversterking. Door actief te zijn op platforms waar jouw doelgroep actief op is, creëer je klantenbinding. Je kunt op deze manier namelijk direct in contact komen met jouw volgers en jouw doelgroep. Wanneer je een gemeenschap rond je merk wilt creëren, is social media een uitgelegen kans hiervoor.

klantenbinding via social media

Bij social media komt wel veel kijken. Het simpelweg plaatsen van berichten is hiervoor namelijk niet genoeg. Denk goed na over wat je wilt plaatsen, want je wilt dat jouw berichten van toegevoegde waarde zijn voor je volgers en je doelgroep.

Een trend binnen social media is visuele content. TikTok is bijvoorbeeld een platform dat ontzettend veel én snel is gegroeid, door de behapbare content die perfect aansluit op verschillende doelgroepen. Als je een jonge doelgroep hebt, is deze app helemaal geschikt. Denk dus goed na over de doelgroep die je wilt aanspreken, en op welke social media platformen deze doelgroep aanwezig is. Door hier een account op aan te maken, zul je ongetwijfeld een goede klantenbinding en loyale doelgroep krijgen.

Interactieve content

Om een goede klantenbinding en een betrokken doelgroep te krijgen, is het belangrijk om hier contact mee te houden. Dit kan door persoonlijk contact via nieuwsbrieven, maar ook kun je interactieve content plaatsen op social media.

Denk hierbij aan een winactie, waarbij je relatiegeschenken van Maxilia als prijs verloot. Dit kan een pakket zijn met diverse artikelen die perfect aansluiten bij je doelgroep, zoals een bedrukte chocolade en een leuke bedrukte tas. Hiermee kun je ook allemaal nieuwe volgers krijgen. Door je huidige doelgroep en volgers anderen te laten taggen in je bericht, zien ze jouw bedrijf en zal het ze misschien wel aanspreken. Zo wordt je doelgroep steeds loyaler aan je bedrijf.

Volg jij de nieuwste trends binnen marketing voor jouw bedrijf en welke zet jij het liefst in? Heb jij een strategie voor jouw marketing en zichtbaarheid?

Reacties

reacties

Marjo

I ♥ my boys and girl, Family, Ice cream, Books, Crochet, Bows, Rainbows, Pink, Angels, Ribbons, Sweet Songs, CupCakes & Pie, Strawberries & Raspberries, New Shoes & New Bags, My Kitchen & Vintage,To laugh & To cry from joy, Beads.

Misschien ook leuk

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.