1 op de 7 vrouwen krijgt te maken met borstkanker. Meer onderzoek naar de ziekte blijft daardoor hard nodig. Behalve door het bestellen Asmodee, bekend van onder andere de Pokémon ruilkaarten, maar ook spellen zoals Ticket to Ride, Exploding Kittens en Dobble, wil op deze manier een bijdrage leveren aan het op de kaart zetten en ondersteunen van de strijd tegen borstkanker, door door 4 euro per verkocht artikel te doneren aan Pink Ribbon.
Marjolein Lubberman, CEO Asmodee The Netherlands: “Onderzoek, en dus geld, is van essentieel belang voor een ziekte waar zoveel vrouwen en hun gezinnen helaas mee geconfronteerd worden. Het is dan ook een kleine moeite dat wij financieel een steentje mogen bijdragen.”
Product
De speciale treinset heeft de roze kleur van Pink Ribbon. Een aantrekkelijke, kleurrijke aanvulling voor het basisspel Ticket to Ride Europe en een must-have voor Ticket to Ride fans.
Het product is vanaf 10 september o.a. verkrijgbaar bij Bruna, Wehkamp en Intertoys. Per verkocht product komt € 4,- ten goede van Pink Ribbon. Asmodee zal dit project zonder enig winstoogmerk uitvoeren en ook de aangesloten retailers zetten zich volledig belangeloos in.*
Pink Ribbon
Pink Ribbon is er speciaal voor vrouwen met borstkanker. Ze halen geld op voor projecten en onderzoek om borstkanker te voorkomen en om het beter te kunnen behandelen. Daarnaast doen ze er alles aan om het leven na borstkanker zo prettig mogelijk te maken.
Indira Balgobind, Brandmanager Pink Ribbon, zegt dit over de actie: “We zijn heel dankbaar voor de mooie Pink Ribbon uitbreidingsset bij het spel Ticket to Ride. Elke verkochte set draagt direct bij aan de missie van Pink Ribbon.”
*Asmodee werkt volledig transparant en belangeloos aan dit project, tevens zal dit project door middel van een audit gecontroleerd worden. De winst zal geheel ten goede komen van Pink Ribbon, waarbij alleen de productiekosten en de wettelijke BTW in de prijs verwerkt zijn.